Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Zespół Szkół im. Króla Władysława Jagiełły zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.zslidzbark.edu.pl. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
  • Data publikacji strony internetowej: 17 stycznia
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 1

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

    • w części filmów nie ma napisów;
    • niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
    • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
    • dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
    • część plików nie jest dostępnych cyfrowo

Elementy ułatwiające dostępność cyfrową

Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek po prawej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:

    • podwyższony kontrast
    • możliwość powiększenia liter
    • podświetlane linki
    • mapa strony
    • jasne tło

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Planujemy na bieżąco przebudowywać i doskonalić stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej, o których mowa powyżej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Edyty Grzywny — mailowo referent@zslidzbark.edu.pl lub telefonicznie 236961318.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

          • swoje imię i nazwisko,
          • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
          • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
          • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Dorota Sadowska — Dyrektor Zespołu Szkół im. Króla Władysława Jagiełły w Lidzbarku,
  • Adres: ul. Przemysłowa 1, 13-230 Lidzbark,
  • mail: sekretariat@zslidzbark.edu.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

      • Data sporządzenia deklaracji:
      • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek szkoły — ul. Przemysłowa 1

Do budynku prowadzą 2 wejścia. Pierwszym wejściem można wjechać wózkiem. Do drugiego wejścia prowadzą schody.

Wszystkie schody w budynku maja poręcze.

Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze, na prawo od klatki schodowej.

Przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W sekretariacie i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy szkoły. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.